Thursday, August 14, 2003

چند روز قبل توي كشكول نوشته بود كه ماكروسافت تصميم گرفته كامپيوترهايي رو كه از ويندور غيرقانوني استفاده ميكنن تبديل كنه به يه آشغال به درد نخور . من موضوع رو جدي نگرفتم و فوري دچارش شدم !
3 روز قبل سر كلاس اينترنت بچه ها رو در اتاق چت تنها گذاشتم كه چند دقيقه تمرين كنن و همون چند دقيقه كار دستم داد . اولين مواجههء بنده با ويروس !
من هيچ چيزي رو نديده و نشناخته داؤنلود نميكنم و براي همين هم تا حالا ويروس نديده بودم . فقط ذكر خيرشو شنيده بودم ! ولي حالا اون كامپيوترم يه مرضي پيدا كرده كه وقتي وصل ميشه به اينترنت بعد از چند دقيقه يهو يه پنجره باز ميشه و اعلام ميكنه كه اين كامپيوتر در عرض 1 دقيقه خاموش خواهد شد ، و ميشه ! پنجرهء مربوطه هيچ جوري بسته نميشه تا كار خودشو بكنه . ضمنا آنتي ويروسها هم شناساييش نميكنن .
امروز باز توي كشكول خوندم كه اين همون خرابكاري ماكرسافت بر عليه ويندوزهاي غير قانونيه ، ولي فعلا فقط عليه ايكس پي كار ميكنه و ويندوزهاي ديگه رو دچار نكرده . بنابراين با كمال تاسف و تالم درگذشت ناگهاني خودمو بر اثر سكتهء قلبي اعلام ميدارم ! چون ظاهرا هيچ چاره اي غير از فرمت كردن ندارم . ضمنا اون كامپيوتر آموزشگاه بانك ذخيرهء اطلاعات و برنامه و عكس منه و خلاصه همهء هست و نيستم اونجاست .علتش هم اينه كه ساير كامپيوترهاي آموزشگاه چون براي تمرين دست كارآموزها هستن قابل اعتماد نيستن و هر بلايي ممكنه به سرشون بياد . اما اين يكي چون فقط براي كلاس اينترنت و تحت نظر خودم استفاده ميشه ، ويندوزش سالم ميمونه و فايلهاش دست نميخوره . اين دفعه كه فرمتش كنم حتما روش ويندوز ام اي ميريزم كه خيالم راحت باشه . البته ميتونم اون كامپيوترو بذارم براي كارهاي آموزشي ساير درسها و يه كامپيوتر ديگه رو وصل كنم به اينترنت ، چون در حالتي كه به اينترنت وصل نيست مشكلي نداره . منتها اين راه هم زياد دردي رو دوا نميكنه چون كامپيوتري كه حافظه اش رو براي تمرين بدي دست بچه ها آخر و عاقبتش معلومه . هر روز بايد همه چيزشو از توي سطل آشغال پيدا كني و به هر حال بعد از يكي دو ماه هم فاتحهء ويندوزش خونده ست و مرخصه . تا من باشم كه ادب بشم و كامپيوتري رو كه اينقدر برام مهمه ندم دست كارآموز .
حالا شما بگوييد من چه كنم ؟

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home